Zgłaszanie nieprawidłowości
Jak zgłaszać nieprawidłowości?
Firma Sonepar ustanowiła Politykę Zgłaszania Nieprawidłowości, aby umożliwić osobom, które są świadome okoliczności lub zachowań, które ich zdaniem, w dobrej wierze, mogą stanowić naruszenie Kodeksu Postępowania Sonepar, Kodeksu Postępowania Dostawców, Zasad i Procedur i/lub obowiązujących przepisów prawa i innych regulacji, zidentyfikowanie i podzielenie się tymi wątpliwościami.
Program zgodności firmy Sonepar Kodeks Postępowania Sonepar oraz powiązane z nim Zasady i Procedury stanowią część kompleksowego Programu Zgodności Grupy. Obejmuje on również kampanie edukacyjne i informacyjne, mapowanie ryzyka, raportowanie, zgłaszanie nieprawidłowości, oceny i audyty. Reaguj! W Sonepar jesteśmy zaangażowani we wspieranie kultury uczciwości, przejrzystości i odpowiedzialności. Aby wesprzeć to zobowiązanie, ustanowiliśmy Politykę zgłaszania nieprawidłowości. Pracownicy i osoby trzecie mogą zgłaszać swoje obawy, korzystając z Linii Speak Up. Pracownicy mogą również skontaktować się ze swoim przełożonym, Działem HR, Działem Prawnym lub Przedstawicielem ds. Zgodności. Czym jest linia Speak Up? Linia Speak Up to dedykowana usługa, która umożliwia pracownikom, wykonawcom, dostawcom i innym interesariuszom anonimowe lub otwarte zgłaszanie wątpliwości. Usługa ta jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i zapewnia, że Twój głos zostanie usłyszany, a Twoje obawy zostaną rozpatrzone szybko i profesjonalnie. Kiedy korzystać z linii Speak Up? Z Linii Speak Up można korzystać w celu zgłaszania naruszeń praw człowieka, oszustw, korupcji, handlu wpływami, prywatności danych, nękania, międzynarodowych sankcji i embarga, zdrowia i bezpieczeństwa, środowiska, dyskryminacji, przestępstw i innych wykroczeń. |
Jak dokonać zgłoszenia?
Telefonicznie | Online | Poprzez e-mail |
Dzwoniąc na infolinię Speak Up: | Za pośrednictwem naszego | Wysyłając wiadomość na adres: groupcompliance@sonepar.com |
Najważniejsze informacje i zasady
Jakie informacje należy dostarczyć? Zgłoszenia muszą zawierać informacje odpowiadające na następujące pytania: Jeśli zgłaszający posiada dokumentację lub inne dowody potwierdzające, | Poufność i brak działań odwetowych Sonepar surowo zabrania podejmowania działań odwetowych wobec każdego, kto w dobrej wierze zgłasza wątpliwości. |
Program Zgodności Sonepar
Wierzymy, że każdy ma swój udział w utrzymywaniu naszych standardów uczciwości.
Korzystając z linii Speak Up, pomagasz nam dochować naszych wartości i zapewniać bezpieczne,
pełne szacunku i zgodne z przepisami miejsce pracy dla wszystkich.
Dziękujemy za zaangażowanie na rzecz etyki biznesu!
Nasze zasady - załączniki