FOTOWOLTAIKA - PRĄD ZE SŁOŃCA
Jak działa instalacja fotowoltaiczna?
Systemy fotowoltaiczne (PV) są zbudowane z: modułów PV (ogniw), kabli, zabezpieczeń przetężeniowych, ograniczników przepięć i przekształtnika mocy. Moduły PV wykorzystują energię promieniowania słonecznego i przetwarzają ją w energię prądu elektrycznego (stałego DC). Prąd elektryczny DC generowany przez moduły PV dostarczany jest do przekształtnika, gdzie następuje jego przemiana na prąd przemienny (AC). Bezpieczniki topikowe gPV zostały skonstruowane w celu zabezpieczania systemu modułów PV przed przetężeniem. Ograniczniki przepięć zabezpieczają systemy PV przed przepięciami powstałymi na skutek bezpośrednich i pośrednich wyładowań atmosferycznych lub przepięć łączeniowych.
Prawidłowo zabezpieczona instalacja fotowoltaiczna przed przepięciami i oddziaływaniem wyładowań atmosferycznych to ważna kwestia przy projektowaniu systemu PV. Błędnie zaprojektowana może powodować awarię urządzeń, a co za tym idzie, generować straty i dodatkowe koszty.
Przy projektowaniu ochrony przeciwprzepięciowej ważną kwestią jest zapewnienie odpowiedniego dystansu separacyjnego między elementami instalacji odgromowej a panelami PV oraz dobranie odpowiednich ograniczników przepięć zgodnie z obowiązującymi normami.
Rys. Poglądowy schemat rozmieszczenia ochrony przepięciowej dla budynku mieszkalnego.
W naszych hurtowniach znajdą Państwo asortyment niezbędny do wykonania instalacji fotowoltaicznej. Oferujemy:
Zalety instalacji fotowoltaicznej:
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez
Sonepar Polska Sp. z o.o.
Szanowni Państwo,
W celu doprecyzowania dalszego przekazu będziemy posługiwać się następującymi definicjami:
Kto jest administratorem danych osobowych i z kim można się kontaktować
Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe Klientów i Osób kontaktowych mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
W przypadkach:
- Weryfikacji czy dana osoba fizyczna jest osobą uprawniona do reprezentowania Klienta, w szczególności, jeżeli
osoba taka zaciąga zobowiązania w imieniu Klienta np. pobierając towar w imieniu Klienta na podstawie
posiadanego upoważnienia.
- Dochodzenia roszczeń z tytułu wykonywania umów handlowych oraz ochrony przed takimi roszczeniami
- Marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług
- Utrzymywania relacji biznesowych pomiędzy Klientem i Spółką w ramach prowadzonej działalności gospodarczej
- Sporządzania raportów i analiz związanych z wykonanymi transakcjami, włączając w to historię płatności oraz
statystyki oferowanych/sprzedanych produktów i usług.
- Sporządzania statystyk odwiedzin oraz analizy ruchu sieciowego w zakresie korzystania z elementów
znajdujących się na stronie internetowej Administratora z wykorzystaniem narządzi Google Analytics.
podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora danych.
Zakres danych osobowych przetwarzanych przez Administratora
W przypadku danych osobowych dotyczących zawieranych umów handlowych oraz czynności zmierzających do zawarcia takich umów Administrator przetwarza następujące informacje:
W przypadku zamówień realizowanych za pomocą systemu sprzedaży internetowej lub korzystania z portalu faktury elektronicznej, numer IP, z którego wysyłane było zamówienie, wraz z rodzajem urządzenia, które było użyte do realizacji transakcji
W przypadku danych osobowych Osób kontaktowych Administrator przetwarza:
W przypadku danych osobowych używanych dla celów realizacji dostępu do portalu sprzedaży internetowej lub portalu faktury elektronicznej administrator przetwarza informacje:
Podanie danych osobowych o których mowa powyżej jest dobrowolne i nie jest wymogiem ustawowym lub prawnym, jednak ich brak uniemożliwi wykonanie określonych działań ze strony Administratora zmierzających do zawarcia umowy handlowej lub innych usług, które są świadczone przez Administratora.
Administrator nie przetwarza żadnych danych osobowych w celach automatycznego podejmowania decyzji, w tym profilowania o którym mowa w Ogólnym Rozporządzeniu dotyczącym ochrony danych osobowych.
Informacje dotyczące statystyk i analizy ruchu zbierane z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics są przetwarzane w zakresie niezbędnym do sporządzania statystyk odwiedzin, jednak w pewnych specyficznych przypadkach mogą one wskazywać pośrednio lub bezpośrednio (adres IP) na dane osobowe.
Jak długo przetwarzane są dane osobowe?
Z jakich źródeł Administrator pozyskuje dane
- na piśmie poprzez wysłanie korespondencji pocztowej na adres Administratora albo adres jakiejkolwiek jego
placówki
- wysłana za pośrednictwem poczty elektronicznej w celu nawiązania kontaktów biznesowych lub zapytań o produkty
z prośbą o udzielenie odpowiedzi zwrotnej
- telefonicznie, kontaktując się z pracownikami Administratora
Każda osoba fizyczna, której dane przetwarza Administrator ma prawo do:
Operacje usunięcia, sprostowania danych, wstrzymania dalszego przetwarzania danych i egzekwowania prawa do bycia zapomnianym, realizowana jest przez Administratora niezwłocznie po uzyskaniu takiego żądania od osoby, której dane są przetwarzane, po potwierdzeniu jej tożsamości, chyba, że taka operacja stoi w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa lub jest sprzeczna z prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez Administratora. Przykładowo, jeżeli dane Klienta występują na Fakturze VAT i nie upłynął okres, w którym Administrator ma obowiązek przechowywania tych danych dla celów realizacji obowiązku podatkowego, a Klient zażądał ich usunięcia, żądanie takie nie będzie mogło być przez Administratora wykonane.
W celu realizacji praw o których mowa powyżej należy kontaktować się na adres siedziby Spółki lub wysyłając korespondencję elektroniczną na adres daneosobowe@sonepar.pl
W przypadku zgód na otrzymywanie newslettera, rezygnacja z usługi odbywa się w sposób automatyczny po wykonaniu określonej czynności usunięcia swojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej.
Podmioty, którym Administrator przekazuje dane osobowe
Administrator udostępnia dane następującym podmiotom, które wspomagają działalność prowadzoną przez administratora:
W każdym przypadku udostępniania danych osobowych lub zaistnienia możliwości udostępnienia takich danych Administrator stosuje procedury organizacyjne i środki techniczne minimalizujące zakres udostępnianych danych oraz ryzyko dostępu do tych danych przez osoby nieuprawnione.
Administrator przekazuje dane osobowe Klientów i Osób kontaktowych wyłącznie w zakresie koniecznym do realizacji określonego celu handlowego, w szczególności nie udostępnia danych innym podmiotom w celach komercyjnych oraz nie sprzedaje danych osobowych. Ochrona informacji związanych z danymi Klientów oraz Osób kontaktowych jest dla Administratora zadaniem priorytetowym.
Administrator nie udostępnia danych Klientów oraz Osób kontaktowych poza granice Unii Europejskiej, za wyjątkiem sytuacji, kiedy taka dyspozycja zostaje zlecona przez Klienta (np. zlecenie wysłanie towaru na zlecenie Klienta poza granice UE).