Polityka dotycząca praw człowieka
Jako uczestnik inicjatywy ONZ Global Compact i zgodnie z naszym Kodeksem Jako światowy lider dystrybucji produktów, rozwiązań i usług elektrotechnicznych B2B, Oprócz postrzegania i promowaina praw człowieka w całej naszej działalności, Naszym celem jest wdrożenie procesów mających na celu identyfikację, W ramach mapowania ryzyka i oceny skuteczności naszych działań, nasze We are Sonepar, Powered by Difference Philippe Delpech |
Nasze zobowiązania na rzecz przestrzega nia praw naszych pracowników
Zakaz pracy nieletnich
Sonepar zdecydowanie sprzeciwia się wszelkim formom pracy nieletnich i stara się przestrzegać standardów Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO).
Zakaz pracy przymusowej
Grupa sprzeciwia się pracy przymusowej w jakiejkolwiek formie. Gwarantuje, że pracownicy dobrowolnie wybierają miejsce pracy i mogą je opuścić zgodnie z warunkami zatrudnienia, z zachowaniem stosownego okresu wypowiedzenia.
Zwraca się szczególną uwagę, żeby pracownicy nie byli pod presją innych form pracy przymusowej, w szczególności wynikających z trudności ekonomicznych powiązanych z zatrudnieniem lub procesem rekrutacji.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Ochrona zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu naszych pracowników na całym świecie jest jednym z najwyższych priorytetów Sonepar. Bezpieczeństwo i organizacja pracy są stale ulepszane zgodnie z międzynarodowymi standardami oraz lokalnymi prawem i regulacjami. Sonepar wdraża różne środki w celu zmniejszenia ryzyka związanego z bezpieczeństwem swoich pracowników.
Wolność zrzeszania się i układy zbiorowe
Sonepar uznaje wolność zrzeszania się i prawo do negocjacji zbiorowych. Dialog społeczny odbywa się w różnych formach w całej Grupie, w zależności od kultury, praktyk oraz obowiązujących przepisów prawa i regulacji.
Zakaz dyskryminacji, różnorodność i integracja
Sonepar sprzeciwia się wszelkim formom dyskryminacji i promuje różnorodność w miejscu pracy. Różnorodność jest promowana na wszystkich poziomach w całej Grupie. Sonepar kładzie nacisk na równość w miejscu pracy i zapewnia integracyjne środowisko, w którym pracownicy mają równe szanse na pełny rozwój swoich umiejętności i kompetencji. Wykazanie się umiejętnościami, postawą przywódczą i wynikami są jedynymi istotnymi kryteriami oceny zdolności danej osoby do wykonywania pracy i możliwości awansu wewnętrznego. Sonepar pomaga również w dostosowaniu stanowisk pracy lub warunków pracy, aby umożliwić integrację pracowników niepełnosprawnych.
Godne warunki pracy
Grupa zapewnia swoim pracownikom sprawiedliwe i dogodne warunki pracy. Wynagrodzenie i świadczenia są zaprojektowane tak, aby zapewnić pracownikom odpowiednią płacę wystarczającą na pokrycie kosztów utrzymania. Sonepar szanuje i wspiera prawa swoich pracowników do odpoczynku i spędzania czasu z rodziną.
Przemoc i molestowanie
Sonepar nie zgadza się na przemoc ani mobbing w jakiejkolwiek formie w miejscu pracy i zobowiązuje się do podjęcia wszelkich niezbędnych środków w celu zapobiegania i karania takich zachowań, a także wspierania osób poszkodowanych.
Nasze zobowiązania na rzecz lokalnych społeczności
Sonepar jest odpowiedzialnym uczestnikiem życia społecznego, dobrym sąsiadem i zaangażowanym działaczem na rzecz społeczności, w których prowadzi działalność. Dążymy do wywierania pozytywnego wpływu na społeczności, których jesteśmy członkiem. Grupa zwraca szczególną uwagę na wpływ, jaki jej działalność może mieć na bezpośrednie otoczenie jej oddziałów, środowisko i bioróżnorodność, społeczności lokalne i społeczeństwo jako całość
Nasze zobowiązania na rzecz rdzennej ludności
Sonepar zobowiązuje się do poszanowania praw i kultur ludności rdzennej, zgodnie z Deklaracją Praw Ludności Rdzennej ONZ (UNDRIP) i Konwencją MOP nr 169.
Zgodność z międzynarodowymi standardami
Sonepar popiera międzynarodowo przyjęte prawa człowieka określone w następujących konwencjach i międzynarodowych standardach:
• Powszechna Deklaracja Praw Człowieka; • Deklaracja Międzynarodowej Organizacji Pracy dotycząca podstawowych praw i warunków pracy;
• Deklaracja Praw Dziecka Organizacji Narodów Zjednoczonych;
• Wytyczne ONZ dotyczące biznesu i praw człowieka;
• Inicjatywa ONZ Global Compact;
• Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych;
• Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych ONZ;
• Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych ONZ;
• Deklaracja ONZ w sprawie praw ludności rdzennej;
• United Nations Global Compact; Dobrowolne zasady dotyczące bezpieczeństwa i praw człowieka (VPSHR);
• Zrównoważony rozwój
W przypadku rozbieżności między standardami międzynarodowymi a lokalnymi przepisami i regulacjami, Sonepar zawsze będzie dążyć do tego, co najlepsze dla pracowników, szanując zasady uznanych na całym świecie praw człowieka, w sposób, który pozostaje zgodny z lokalnymi przepisami i regulacjami
Nasze zobowiązania WOBEC PARTNERÓW BIZNESOWYCH
Grupa nawiązała długoterminowe relacje biznesowe z partnerami branżowymi (klientami, dostawcami, inwestorami itp.), którzy są otwarci
i wzajemnie się wspierają. Szanujemy prawa naszych partnerów biznesowych i ich pracowników oraz oczekujemy, że będą przestrzegać
praw człowieka w co najmniej takim samym stopniu jak my.
Łańcuch dostaw Sonepar
Sonepar kupuje wszystkie towary, które dystrybuuje od firm zewnętrznych z różnych krajów na całym świecie. Z tego powodu Sonepar wymaga od dostawców przestrzegania Kodeksu
Postępowania Dostawców dostępnego pod poniższym linkiem: https://www.sonepar.com/supplier-code-of-conduct
Sonepar wymaga od wszystkich swoich dostawców i podwykonawców przestrzegania standardów i praktyk co najmniej równoważnych z tymi
zawartymi w Kodeksie Postępowania Dostawców Sonepar i niniejszej Polityce Praw Człowieka.
ZARZĄDZENIE
Niniejsza Polityka została formalnie zatwierdzona przez Dyrektora Generalnego Sonepar.
Firma Sonepar wybrała wielofunkcyjne podejście do zarządzania wyzwaniami związanymi z prawami człowieka. Bieżące zarządzanie
kwestiami Praw Człowieka obejmuje różne Działy. Dział do Spraw Zgodności z Przepisami jest odpowiedzialny za opracowanie i monitorowanie skutecznego wdrażania i stosowania niniejszej Polityki.
Wszelkie pytania można kierować na adres: groupcompliance@sonepar.com.
Grupa i Lokalne Działy HR zapewniają, że nasze standardy pracy spełniają lub przewyższają obowiązujące przepisy. Lokalne działy BHP dbają o bezpieczeństwo naszych pracowników.
Nieprzestrzeganie zasad niniejszej polityk
Nieprzestrzeganie niniejszej Polityki może mieć poważne negatywne konsekwencje nie tylko dla firmy Sonepar, ale także dla osób naruszających jej postanowienia.
Dlatego każde naruszenie będzie traktowane bardzo poważnie. Poszkodowani otrzymają wsparcie, a sytuacja zostanie wyjaśniona w celu uniknięcia kolejnych tego typu przypadków w Grupie.
Jak zgłaszać nieprawidłowości?
Sonepar zachęca wszystkich swoich pracowników, klientów, dostawców i innych partnerów biznesowych do zgłaszania wszelkich wątpliwości związanych z bezpośrednią
działalnością lub działaniami w ramach łańcucha dostaw za pośrednictwem kanałów i narzędzi raportowania. Obejmuje to wszelkie okoliczności, które mogą powodować
ryzyko naruszenia Praw Człowieka. Procedura zgłaszania nieprawidłowości w Sonepar została opracowana w taki sposób, aby ułatwić każdemu ujawnianie informacji
w dobrej wierze, bez obawy przed konsekwencjami odwetowymi.